Nyttig frukost

Hej på er! Ursäkta pausen på bloggen, det är så himla mycket att fixa med här hemma just nu.
Kommer inte bli dagliga inlägg denna vecka då tiden helt enkelt inte finns.
Nästa vecka däremot ska jag göra Olivias 2års tårta och hur jag gör alla delar till den kommer jag dela upp i flera inlägg då jag tycker det är enklare för er att kunna följa med i alla steg.

Idag tänkte jag tipsa om en frukost som går bra att förbereda kvällen innan, som är nyttig och lätt att variera – Nämligen Chiapudding.
Chiapudding har säkert många hört talas om då det är väldigt populärt. För mig tog det tid att hitta det rätta receptet då de flesta använder kokosmjölk vilket jag har provat men inte gillar. Till slut kom jag på att använda mandelmjölk och nu är jag riktigt nöjd med min dagliga frukost.

Till 1 portion chiapudding behövs
1,5msk chiafrön
1dl mandelmjölk (sötad eller osötad)
1 knivsudd vaniljpulver

Topping – färska eller frysta bär, frukt eller torkad frukt

Gör så här
Häll chiafrön i en skål. Tillsätt vaniljpulvret och mandelmjölken. Rör om väl och låt stå i kylen över natten. Rör eventuellt en extra gång innan natten.
På morgonen – ta ut skålen ur kylen och rör ordentligt.
Tillsätt bär eller frukt och njut.

DSC02139rev.JPG
Chiapudding toppad med färska hallon och kokosflagor

Kan även tillägga att dottern älskar när jag detta till frukost och alltid vill smaka, vilket hon såklart får 🙂

Annonser

En reaktion på ”Nyttig frukost

  1. Pingback: Frukosttips |

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s